SVÉD / RELAXÁLÓ  MASSZÁZS,  NYIROKMASSZÁZS

Svédmasszázs

Jótékony hatásai

Összetett hatással van a szervezetre. Ebből eredően fokozza a regenerálódást és hozzájárul az egészséges életmódhoz. Emellett élénkül a szövetek, sejtek vér és oxigénellátása, serkenti az anyagcsere folyamatokat.

Pozitívan befolyásolja a bőr élettani hatásait, segíti megőrizni annak rugalmasságát és feszességét. Emiatt késlelteti az öregedés folyamatait.

Oldja az izmokban levő csomókat, görcsöket és letapadásokat, fokozza a méreganyagok elszállítását, ezáltal növeli az izom teljesítményét.

Az idegrendszerre gyakorolt hatásának köszönhetően enyhíti a stressz okozta feszültségeket. Nyugtat és ellazít, egyben támogatja a kiegyensúlyozott alvást.

Általános javallatai
  • Anyagcsere folyamatok fokozása
  • Az izmok rugalmasságának fokozása, erősítése
  • Izomcsomók-görcsök lazítása
  • Az izommunka – teljesítmény növelése
  • Izomláz esetén
  • Egyoldalú, monoton, álló vagy ülő munkavégzésnél
  • Stressz oldásra
  • Keringés fokozásra
  • Általános közérzet javító
  • Idegrendszer nyugtatása
  • Alvászavarok csökkentésére
  • Méregtelenítés mellé kiegészítőként
  • Egészséges életvitel fokozása
  • Nem betegségből eredő fejfájásra
Ellenjavallat
  • Fertőző bőr elváltozások
  • Terhesség 1. és 3. trimeszter
  • Erős menstruációs napokon
  • Ittas állapot, másnaposság
  • Sebek, hámsérülések
  • Implantátum felett
  • Gerinc vagy porckorong sérv
  • Szívritmus zavar
  • Kezeletlen magas vérnyomás
  • Trombózis gyanúja/hajlam
  • Vérzékenység
  • Előrehaladott csontritkulás
  • Gyulladásos betegségek
  • Fertőző betegség
  • Rosszindulatú daganatos megbetegedés
  • Műtét utáni lábadozási időszak
Nyirokdrenázs

A nyirokmasszázs és célja

A nyirokdrenázs vagy lymphodrenázs egy speciális masszázs, mely fokozza és javítja a nyirokkeringést. A nyirok rendszernek nincs önálló pumpáló központi mozgatórugója, mint a vérrendszernek a szív. Így a nyirokfolyadék áramlása a benne levő billentyűktől, de főként a környező szövetek mozgásától függ. Ilyen az izommunka, a pumpáló vérkeringés, a légzés és a lymphodrenázs is.

Ahhoz, hogy a nyirokkeringésünk megfelelő legyen, fontos a rendszeres napi mozgás, mellyel nem csak az izomzatunkat tudjuk fejleszteni, hanem támogatja a nyirokrendszer megfelelő működését, a méreganyagok elszállítását is. Emiatt az ülőmunka megnehezíti az ideális nyirok keringést, a nyirok áramlása lelassul és vizenyő gyülem – ödéma alakul ki.

A masszázs célja, hogy a nyirokcsomók és nyirokutak aktivizálása következtében a pangó szövetközti folyadék visszaszívása megtörténjen a vénás keringésbe. Illetve támogatja az immunrendszer megfelelő működését, a szervezet méregtelenítését és a kiegyensúlyozott nyirokkeringést.

A masszázs körüli napokban kiemelten fontos a napi 2-3 liter folyadék bevitele, hogy a szervezetből könnyebben távozni tudjon a felhalmozódott méreganyag.

 

Mi a lympoedema (nyiroködéma)?

A nyiroködéma akkor lesz jellemző, amikor a nyirokkeringésben zavar áll be, és a felgyülemlett nyirokfolyadék elszállítása nem megfelelő. Ekkor a sejtes és fehérjedús folyadékgyülem felhalmozódik, pangás jön létre az érintett terület(ek)en.

 

A nyiroködéma fajtái, kialakulása

Lehet veleszületett rendellenesség, amikor nem megfelelő mennyiségű vagy minőségű nyirokérrendszer fejlődik ki. Legjellemzőbb az alsó végtag ödémája, de kialakulhat felsővégtagon is.
Kialakulhat a nyirokrendszer károsodása következtében is, akár műtét után (nyirokcsomók eltávolítása kórós elváltozás miatt).
Traumás baleset (törés) következtében a nyirok erek is sérülhetnek.
Akár terhesség következtében is túlterhelődhetnek az alsó végtagok és annak nyirokerei.

 

Mit tehetünk még a nyirokmasszázson kívül?

Az ödémás területen (ujjak, csukló, kar, boka, lábszár, comb) lehetőleg kerülni érdemes a szoros gyűrűt, szoros karórát, szoros melltartót és pántját, minden kiegészítőt, ruhaneműt, ami bevághat a hajlatokba.
Ajánlott a napi, rendszeres testmozgás, de már egy jó séta is kedvezően hat a nyirokkeringésre.
Ülő munka esetében minimum óránként 5 perc sétálgatás, gyakori felállás, és/vagy lehetőség szerint többször kinyújtóztatni a lábat.
Éjszakára akár egy kispárnát tenni a kinyújtott lábunk alá, megkönnyítve az ödéma visszaáramlását.

 

Javallat

  • Immunerősítés céljából
  • Egészség megőrzés fenntartása érdekében
  • Nyiroködéma (lymphoedema) megelőzése céljából
  • Méregtelenítő kúra részeként
  • Ülő munka végzésnél
  • „Nehéz végtag” érzésnél.

 

Kontraindikációk (ellenjavallat)

  • Kezeletlen magas vérnyomás
  • Daganatos megbetegedések
  • Akut ízületi gyulladás
  • Mélyvénás trombózis
  • Akut szívproblémák
  • Akut asztma
  • Bőrfertőzés vagy nyílt sérülés.

A masszázs egészségjavító hatását az emberiség az ősidők óta ismeri több ezer évre visszamenőleg. Mára már számos fajtája és jótékony hatásai széleskörben elterjedtek a világ minden táján.

Amivel nálam találkozol az a frissítő és relaxáló Svédmasszázs és Nyirokmasszázs. A svédmasszázst 100% növényi eredetű masszázsolajjal végzem. Hogy melyik masszázsformára és milyen időtartamra (30, 45, 60, 90 perc) esik a választás, az függ a testi-lelki állapotodtól is.

Az alábbi masszázsolajok közül tudsz választani a svédmasszázshoz.

Szőlőmagolaj

Hidratáló, bőrfeszesítő hatású

Aloe

Hidratáló, bőrregeneráló hatású

Sport

Borsmenta és rozmaring pezsdítő és izomlazító hatású

Hemp masszázsolaj

A kender olaj hidratálja a száraz és irritált bőrt